BlackBerry Q10 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Q10 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

BPanday 27-06-2015
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Voor degenen die - nog- hechten aan de voordelen van zowel een fysiek QWERTy toetsenbord voor veelvuldig en het snellere typewerk, alsook het bekende 'swiping', is dit een prima keuze die helaas nog schaars is gezaaid..

Pluspunten
Hoge kwaliteit, goede performance, snelheid en beveiliging
Gemakkelijke bediening, zelfs met 1 hand !
Valbestendig solide design
Relatief laag geprijsd vergeleken met andere smartphones
Ruime standbytijd

Minpunten
Minder geschikt voor uitgebreide multimedia en games vergeleken met de concurrenten. Display is zoals bekend niet zo groot als bij Android, doch wel adequaat.
De voorheen karige AppWorld is middels SNAP/Crackberry te omzeilen: alle AndroidApps met ook betere navigatie, Navfree, Yellowbrick, ING etc. zijn nu immers wel te downloaden + ook beter beveiligd dan bij Androidtoestellen (zie laatste nieuws hieromtrent)!

BPanday 22-06-2015
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Pluspunten
Hoge kwaliteit, goede performance, snelheid en beveiliging
Gemakkelijke bediening, zelfs met 1 hand !
Valbestendig solide design
Relatief laag geprijsd vergeleken met andere smartphones
Ruime standbytijd

Minpunten
Minder geschikt voor uitgebreide multimedia en games vergeleken met de concurrenten. Display is zoals bekend niet zo groot als de concurrenten (doch adequaat).
De voorheen karige AppWorld is middels SNAP/ Crackberry te omzeilen: alle AndroidApps met ook betere navigatie zoals Navfree, Yellowbrick etc. zijn nu immers wel te downloaden !

cornenothome 17-03-2015
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Wat een super telefoon! Ik was even overgegaan naar een android touchscreen smartphone, maar snel weer terug. En waar het bij voorgaande BB's wel eens moeilijk was, is dat hier 100x verbeterd. De interface is namelijk super handig. Er is een centrale hub, naast de desktop waar openstaande apps op de eerste pagina, even swipen en op volgende pagina's staan al je overige. 'Instellingen' is simpel naar beneden swipen. Hoe simpel wil je het hebben. En toch zo ontzettend uitgebreid met mogelijkheden! Samen met de Otterbox commuter wordt dit een hele degelijk combinatie. Uitgebreide agenda, mogelijkheid tot het instellen van meerdere alarmen, excellente geluidskwaliteit en een scala aan apps en zelfs de mogelijkheid om Android apps te installeren etc. Met deze telefoon hoop ik van harte dat Blackberry blijft tot het eind van mijn bestaan en altijd fysieke toetsenborden als ondersteuning behoudt in hun modellen.

michaelb070 19-03-2015

Vergeet niet je OS bij te werken naar 10.3 (deze is deze maand uitgekomen voor de Q10 en dit is geweldig (!) Via instellingen > Software updates > updates zoeken. Dan kun je namelijk ook Android Apps draaien en nog veel meer verbeteringen ;)

boeffie 14-05-2014
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Gewoon een heerlijk toestel .
Ik heb bijna elk toptoestel wel gehad .
Maar weer terug dankzij mijn zoon naar Blackberry .
Mijn zoon was van plan een Sony Xperia Z Ultra te kopen en had een Nokia E72 tijdelijk als leentoestel
Hij was met vrienden naar een pretpark en komt thuis met de opmerking (ik had met die grote Ultra nooit zo gemakkelijk in de achtbaan kunnen zitten)
Dus zijn we gaan nadenken en kwamen bij de Q10 .
Lekker compact en stevig en heel erg goed geluid .
We hebben allebeide een Q10 gekocht en zijn zeer tevreden .
Nu ook Snap geinstaleerd en zonder moeite Android apps op de BB

Pikelien 28-03-2014

Prima smartphone!

Ik heb de telefoon nu zo'n half jaar en ben er ontzettend blij mee: Alle eisen die ik aan een smartphone stel worden vervuld en meer.
Nog nooit een BlackBerry gehad? een kind kan de was doen, want dit product is uiterst gebruikersvriendelijk.
De accu gaat bij intensief gebruik ( bellen, sms, internet, social media, fotograferen en foto's bewerken ) echt lang mee.
De toetsen zijn absoluut groot genoeg om er prima mee te typen.
Een ander voordeel is de snelheid en stabiliteit van deze smartphone; die is prima te noemen.
Het communiceren met andere apparaten is super en ga zo maar door...
Kortom; een heel blije Q10 eigenaar!

robert_23 24-12-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Ik heb de Q10 nu 3 maanden. Het bevalt prima. Toetsenbord is geweldig, hij is lekker dun en past dus prima in je broekzak.
Het besturingssysteem is heel fijn. Het swipen is even wennen, maar is duidelijk beter dan van de iPhone of Android.
Stabiliteit: prima. Is in 3 maanden 1 keer down gegaan.
Camera: redelijk goed. Hoeveel pixels weet ik niet, maar bij zwak licht willen de foto's soms wat vaag zijn.
Email: perfect. Je hebt de hub waar ook je FB en Twitter en LinkedIn berichten samenkomen.
Calendar: prima. Verschillende agenda's, en het integreert soepel met Google Calendar.
Apps: komen er steeds meer. Flitsmeister, ING, OV9292, NU etc

michaelb070 19-12-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Ik vind dit verreweg het beste BlackBerry toestel! Dit is een BB zoals het bedoeld is, met een QWERTY toetsenbord razendsnel typen en dankzij HUB alles overzichtelijk. Ik moet toegeven dat dit geen toestel is voor de jeugd die allemaal APPS willen, maar daarvoor is dit toestel ook niet bedoeld. En laten we eerlijk wezen, hoeveel APPS gebruikt men nu echt?

Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube et cetera, zit er allemaal op en dat is immers wat de doorsnee gebruiker gebruikt. De interface is zeer handig en door het swipe principe (let wel; iOS en Android gaan dit niet voor niks overnemen) verlopen handelingen super eenvoudig.

Ja, het is wel even wennen in het begin, maar na een aantal dagen wilde zelfs mensen met iOS in mijn omgeving niets anders meer. In tegenstelling tot de Z30 en de Z10, denk ik dat BlackBerry zich meer moet focussen op dit soort toestellen, met QWERTY.

Zoek je een goede en degelijke telefoon om te bellen, internetten en instant messaging, dan is dit de ideale telefoon! Betreffende de accuduur heb ik geen rare feiten geconstateerd, deze is gewoon goed en gaat een dag mee bij intensief gebruik. Video's bekijken verloopt soepel en 4G is razendsnel. Kortom, zeker een aanrader en zoek je een toestel met toetsenbord omdat je veel schrijft (email, PM, facebook et cetera) dan is dit eigenlijk het enige toestel voor de zakelijke gebruiker welke voldoet.

dverheij 09-11-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Super toestel Mooi beeld. Lekker degelijk voelt t aan.

Erg fijn toetsenbord.

Nu android apps draaien (sideloaden) op je q10! (http://www.playbookapps.nl/)

Zoals Wordfeud & Tubemate.

Gebruik ddpb voor sideloaden van je apps in combinatie met blackberry link (vanwege drivers).

Op youtube genoeg instructiefilmpjes te vinden. (zet wel op develep.mode)

Bauke1992 06-10-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

De blackberry hub is geweldig! Mail, whatsapp, sms, linkedin, facebook, alle updates komen overzichtelijk binnen.

Ook de contactenlijst is superhandig. Het toestel haalt meteen linkedin contacten binnen (indien een telefoonnummer of mail adres is vermeld), facebook contacten of mail contacten. Super handig! Indien namen net iets anders gespeld is het ook erg gemakkelijk om de contacten te koppelen van bijvoorbeeld facebook en linkedin of mail.

Het toetsenbord is erg fijn. Met de bold wilde ik nog wel eens mis typen, of met mijn vorige xperia z moest het toestel even nadenken via swipe, maar nu gaat het supersnel en kun je geen letter meer missen! Mails typen is bijna fijner dan met de pc.

De accu gaat ook lang zat mee. Het toestel is niet leeg na ruim een uur navigatie te hebben gebruikt, of een hele dag af en toe updates checken en mails lezen en beantwoorden. Of allebei natuurlijk.

Nadeel is dat er helaas nog veel apps ontbreken, hoewel voor de meeste app's wel een goed alternatief te vinden is. De belangrijkste app's zijn er echter wel, en andere app's (die je veelal toch niet dagelijks gebruikt) kun je natuurlijk ook gewoon op je tablet gebruiken of via de pc benaderen.

Een toppertje!

Aquario 02-09-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Na bijna een maand van gebruik, ik ben zeer tevreden met kwaliteit van BB Q10. Dit is de enige echte premium smartphone met een fysieke querty keyboard. Super AMOLED scherm prachtig om naar te kijken en een zeer robuste multi-tasking OS (gebaseerd op QNX). Ik zie mijzelf nooit meer terug gaan naar de "silo-achtig" iphone.

rob19872 16-08-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Een erg fijn en degelijk toestel. Het nieuwe besturingssysteem werkt ideaal. Het is vooral in het begin even wennen. Gisteren even een Iphone vast gehad en eigenlijk is de besturing met de enige ´terug´ functie via een homebutton erg achterhaald. Ik zou iedereen deze telefoon aanraden als je veel typt (whatsapp, mail, Facebook etc.) Enige nadeel dat eerlijk genoemd moet worden is het gebrek aan app´s de meeste app bouwers kiezen voor android en Apple en zijn er dan wel klaar mee. Hierdoor zijn er een aantal apps nog niet beschikbaar.

Bij twijfel......... DOEN

retterman 06-08-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

heb vroeger verschillende Bolds gehad, tussendoor LG en Samsung Androids.. en ik moet zeggen dat de Q10 me echt enorm bevalt!
De hele user-interface vergt inderdaad een aantal dagen wennen, maar als je principe door hebt (verticaal menustructuur waar je doorheen swipet, dan wil je niet anders meer).

PLUSPUNTEN:
- handzaam formaat
- snelle browser die alle websites aan kan
- prima scherm kwaliteit (resolutie)
- TOETSENBORD: dus ook op onhandige momenten kunnen typen en 'blind' typen (-> lukt me niet op touchscreen) (in het verkeer.. enzo)
- de blackberry HUB: eigenlijk het hele menu waar de BB HUB inzit, hier heb je alle updates/mails/w-apps/enz.
- batterijduur. Ook met veel bellen en online bezig zijn, kom ik ruim een hele dag door
- speaker aan de onderzijde in rand: erg handig als je telefoon in sport armband zit!
- BB LINK: het 'synchronisatie' programma met je laptop, werkt via Wifi (en synct zelf alles!)
- camera (films en foto) doet het prima, geen super mega kwaliteit, maar voor web-publicaties helemaal goed (en stukken beter dan de 9900-camera).

MINPUNTEN:
- alhoewel ik niet heel veel apps gebruik, mis ik toch een aantal apps die ik bijv. wel op de 9900 had (Spotify, ABNAMRO bankieren, en nog n paar). Het sideloaden van Android apps is mij nog niet gelukt. Ondanks de vele tutorials op internet... Het zou mij wat waard zijn als BB (of iemand anders...) een 'appstore' opent met Android ported apps voor BB10!
- het kleinere scherm van de telefoon voldoet voor mij prima. Natuurlijk is een scherm van een Note in landscape veel fijner om mee te surfen, maar surfen doe ik op de Tab of laptop, daarom is voor mij dit een prima scherm!

Binnenkort is mijn mobiel abo omgezet naar 4G (KPN), ben erg benieuwd hoe de q10 hiermee omgaat (met name youtube). Ik update mijn review dan wel tegen die tijd!

lenno33 31-05-2013
Geschreven voor: BlackBerry Q10 16 GB / zwart

Vanaf 28 mei dit product in het bezit en ik heb tot nu toe nog geen negatieve elementen kunnen ontdekken. Overgestapt van een BB Bold 9780, dus met touchpad, naar deze telefoon. De eerste paar uur koste het mij veel moeite om te wennen aan het touchscreen, dit omdat er geen home, terug, bel knoppen meer aanwezig zijn.

Nu, 4 dagen later, weet ik niet beter meer en biedt het eigenlijk nog veel meer mogelijkheden als mijn vorige Blackberry.

De afwerking en materialen die in de telefoon gebruikt zijn van topkwaliteit, het scherm voelt heel solide aan en door de carbon-look anti-slip achterkant ligt de telefoon ook uitermate fijn in de hand.

Het geluid uit de speaker is niet geweldig. Met de meegeleverde oordopjes echter, is het geluid uitstekend. Het was even wennen aan de oortjes vanwege de rare vorm, maar ook dit is na een aantal dagen helemaal geen probleem meer.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is het gebrek aan apps, maar na wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat je via apps.goodereader.com/playbook zo goed als alle android-apps op het toestel te installeren zijn. Ze werken niet allemaal feilloos, maar de bekendere apps zoals Instagram en Path, werken uitstekend.

Het was een dure telefoon, maarliefst €660,-, maar totaal geen spijt van de aanschaf en hoop er nog jaren plezier van te hebben.